Liczba osób, które wezmą udział w tym wydarzeniu: 0
Zaloguj się, aby dołączyć do wydarzenia

Międzynarodowy Festiwal Producentów Filmowych RegioFun wystartował w 2010 roku. Początki – jak z początkami zazwyczaj bywa, były trudne, bo organizatorzy (Instytucja Filmowa Silesia-Film) założyli, że będą pokazywali w Katowicach filmy wspierane przez regionalne fundusze filmowe. Enigmatyczne i ambitne założenie sprawiło, że w efekcie mamy na Śląsku jeden z najprężniejszych branżowych festiwali filmowych w Polsce i to w dodatku o całkiem niezłej pozycji międzynarodowej.

Kolejne edycje ściągnęły do Katowic wszystkich, którzy liczą się w producenckim światku, a w dodatku zaprezentowały zestaw naprawdę interesujących filmów. Producenci przyjechali nie tylko ze względu na nagrody (wysokie, bo aż 25 tys. euro, które trafiają w ręce producenta), ale przede wszystkim na spotkania profesjonalistów. RegioFun bowiem to sesje i panele branżowe, wykłady i prelekcje, warsztaty dla studentów i młodych producentów, a także spotkania „one to one” pomiędzy producentami filmowymi a przedstawicielami funduszy i potencjalnymi inwestorami. Do tego kilkadziesiąt projekcji we wszystkich studyjnych kinach w Katowicach, koncerty i otwarte dyskusje dla, tak zwanego, zwykłego widza. Aż strach pomyśleć, co to będzie, kiedy RegioFun zacznie rozwijać skrzydła! (am)
__________________________________________________________________________________________

Filmoteka Śląska posiada zbiór wielu filmów. Podczas 5 edycji MFPF Regiofun będzie można zobaczyć pięć odrestaurowanych cyfrowo tytułów, które można nazwać klasyką. Różne epoki, różne filmy, ale wszystkie łączy jakość i przełomowość.
__________________________________________________________________________________________

"Medea"
tytuł oryginalny: Medea
reżyseria: Pier Paolo Pasolini
scenariusz: Pier Paolo Pasolini
obsada: Maria Callas, Giuseppe Gentile, Massimo Girotti, Laurent Terzieff
kraj produkcji: Włochy, Francja, Niemcy
rok produkcji: 1967
czas trwania: 110 min.
producent: Franco Rossellini

Pasolini odczytuje na nowo tragedię Eurypidesa. Medea z miłości do Jazona zdradza własnego ojca i zabija brata. U boku wymarzonego męża wiedzie jednak życie wygnańca, a ukochany wkrótce zamierza pojąć nową żonę. To udany melanż baśni filozoficznej i intrygi miłosnej, wydobywający zderzenie pomiędzy starym światem religii i nowym światem laickim.
Pasolini odnajduje w dziele Eurypidesa powiązania ze współczesnością, czyniąc z
filmu parabolę stosunków pomiędzy zachodnią cywilizacją a „trzecim światem”. Jak zwykle u mistrza dramatyczne perypetie ludzi reprezentujących pewne archetypy postępowania pokazywane są w wysmakowanej formie plastycznej i przy użyciu wyszukanych efektów formalnych. Pasolini przygotował także ciekawostkę aktorską. Tytułową rolę Medei powierzył największej w historii divie operowej Marii Callas. W całym filmie, przewrotnie, nie wypowiada ona prawie żadnej kwestii. Rolę Jazona zagrał Giuseppe Gentile, włoski lekkoatleta i mistrz olimpijski.

(źródło: regiofun.pl)